Uppföljning i Mittnytt. Brottsmisstänkta Assistenter och Svarslös Kommun

Uppföljning i Mittnytt. Brottsmisstänkta Assistenter och Svarslös Kommun

Birgitta Holm fortsätter att excellera. Gissa om jag var sugen att lämna över Kommunen till IVO. Men så hade vi ju den lilla detaljen med sonens journal. Vem sköter den? Jo, det gör ju de och om de inte tycker att alla missförhållanden t.ex. att de rekryterat brottsmisstänkta stå i journalen, men tycker att det är jätteviktigt att föra anteckningar om att jag tappat fattningen EN GÅNG när jag bett dem kommentera brist på service och problem i kommunikationen för femtielfte gången så hoppas åtminstone jag att ni förstår att jag avvaktar till någon opartisk. Dvs. Mittnytt gjort en liten research innan jag lämnar in min anmälan. Sedan har IVO en backlog på 8000 ärenden, så Birgitta behöver nog inte oroa sig. Någon chef på socialstyrelsen kommer säkert att skriva av ärendet med hänvisning till att Timrå är skyldiga att ha kvalitetssäkrade dokumentationssystem och beslutsprocesser. De bruka rikta kritik i sisådär 10% av anmälningarna de får in serru. Byråkrati på alla nivåer gör att vi kan vara helt trygga. Ingen behöver ta något som helst ansvar någonsin.

About Otacksamma Föräldern

Jag bloggar om livet som förälder till ett döende småbarn. Socialstyrelsen har precis kommit ut med nya rekommendationer om vård i livets slutskede. Jag är den håriga tvålen som ingen vill ta i. Min son är död nu och ingen kommer åt honom längre, så med ett utgivningsbevis i högsta hugg kan jag säga som det är.

2 responses to “Uppföljning i Mittnytt. Brottsmisstänkta Assistenter och Svarslös Kommun”

  1. Kristina says :

    Hej! Mittnytts inslag var tydligt, du och frun var mycket trovärdiga och hon kommunchefen var enbart pinsam. Det är urförjävligt att dessa människor, (kommunchefer och dylikt) och de ansvariga politikerna går fria från all djävulskap, känslomässig tortyr, kränkningar och sabotage av människors liv som de åstadkommer.Och det verkar som om de gör det utan blinka och mest i syfte för att skydda sig själva. Det är så frustrerande att behöva se din familjs erfarenhet, samt alla andra som orkar gå ut offentligt, utan att kunna göra något och utan att något händer. Jag är en av de drabbade och tänker varje dag att jag skulle vilja gå ut offentligt och berätta om all jävla skit jag har blivit utsatt för…men jag orkar inte eftersom jag är sjuk. …och skulle det göra någon skillnad? Vi får de politikerna vi förtjänar…så sorgligt är det. Folk i stort skiter i dig och mig och alla andra drabbade och sjuka. Folk förstår inte att du och jag, kan vara dom eller deras mamma eller syster i morgon. Jag mår skitdåligt just nu men jag hejjar på dig och din familj. Skriver mer sen 🙂
    Kristina

    • Otacksamma Föräldern says :

      Tack Kristina!
      Det känns extra bra att du som själv är hårt drabbad visar din förståelse och ditt stöd. Vi är inga ”enskilda ärenden” som politiker och tjänstemän inte behöver bemöta. Vi är inte heller en anonym massa som man gör bäst i att ignorera. Det är ett tecken på systemfel varje gång en människa insjuknar, söker hjälp och blir ensam människa emot en omänsklig byråkrati. Solrosuppropet och min blogg finns för att synliggöra oss och det finns ärliga journalister om man letar. Om du mår dåligt skall du inte titta på Mittnytts uppföljning.
      Otacksamma Föräldern

Någon som har sett till en hårig tvål någonstans?

Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

themusicologist

frontline 'soldier' in the war against musical banality

Emma i skrubben

Malte on the Roxxx

Tysta tankar

Lärandet börjar där den trygga zonen upphör

Malin Johansson - skriver mycket, läser mer.

Älskar alla former av litteratur

Anne Rambergs blogg

Anne Ramberg är generalsekreterare i Sveriges advokatsamfund

JOAKIM LAMOTTE

Det du inte visste att du ville veta

Billerbloggen

Serier, illustrationer och en massa livsviktigheter

Zolfagary

Sveriges största blogg om Zolfagary

(den svenska) modellen

Kritisk granskning, fa(c)kta, kollektivavtal, mänskliga rättigheter, poesi. Och sömn!

Annorlundalandet

Mammor om livet i familjer med autism, Asperger och ADHD

the human province

in the dark, words weigh double

Juridikbloggen

rätt om rätt

Björn Alvebrand

STYRBORD ELLER BABORD? VALET ÄR DITT.

