En liten fin film om döende barn pt1 LÄTT UPPDATERAD

Med tanke på att jag varit på mediegranskande humör på sistone och dessutom lämnat litet uppgifter om min sons vandring genom vården kan det här inlägget vara en intressant läsning för några.
Göteborgshumor:
Kissemiss=Katt Potatisimportör=Ahlströmmer lätt blåst=en bris.
Lägg ihop dem och du har en potent bryggd som hanteras varsamt o.k.? Oönskad publicitet kring detta drabbar inte bara mig och min familj, så tänk på hur du handskas med uppgifterna.
/Eder evigt otacksamme

Otacksamma Föräldern

Högsta hönset i vår lätt blåsta barnrättsförening har ett kul litet sidoprojekt:

”…en film för TV som handlar om barnhospice och människorna som vistas där.
Under min tid hos er har det blivit tydligt för mig att jag- förutom att
skildra er verksamhet – kommer att fokusera på föräldrarna och deras
olika sätt att tackla den svåraste situationen man kan hamna i.
Barnen finns naturligtvis med, men mest i bakgrunden. Jag vill ge
föräldrarna en röst och få andra människor att bättre förstå hur det är
att leva med ett sjukt eller döende barn för att börja våga prata om det
och inte värja sig från detta svåra ämne.
Jag har varit i kontakt med såväl SVT som TV4 som båda är
intresserade av filmen, men som vill se och förstå vad det är vi gör
innan de helt kan ta ställning. Det görs som bekant många filmer om
sjuka…

View original post 2 212 fler ord

About Otacksamma Föräldern

Jag bloggar om livet som förälder till ett döende småbarn. Socialstyrelsen har precis kommit ut med nya rekommendationer om vård i livets slutskede. Jag är den håriga tvålen som ingen vill ta i. Min son är död nu och ingen kommer åt honom längre, så med ett utgivningsbevis i högsta hugg kan jag säga som det är.

One response to “En liten fin film om döende barn pt1 LÄTT UPPDATERAD”

  1. Otacksamma Föräldern says :

    Jaha, JO skiter i vår integritet när vi ligger medvetslösa och kameran rullar. Det var värst. Men vi får väl spotta i nävarna och ta nya tag när nästa stinkbomb briserar. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=5726568

Någon som har sett till en hårig tvål någonstans?

Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

themusicologist

frontline 'soldier' in the war against musical banality

Emma i skrubben

Malte on the Roxxx

Tysta tankar

Lärandet börjar där den trygga zonen upphör

Malin Johansson - skriver mycket, läser mer.

Älskar alla former av litteratur

Anne Rambergs blogg

Anne Ramberg är generalsekreterare i Sveriges advokatsamfund

JOAKIM LAMOTTE

Det du inte visste att du ville veta

Billerbloggen

Serier, illustrationer och en massa livsviktigheter

Zolfagary

Sveriges största blogg om Zolfagary

(den svenska) modellen

Kritisk granskning, fa(c)kta, kollektivavtal, mänskliga rättigheter, poesi. Och sömn!

Annorlundalandet

Mammor om livet i familjer med autism, Asperger och ADHD

the human province

in the dark, words weigh double

Juridikbloggen

rätt om rätt

Björn Alvebrand

STYRBORD ELLER BABORD? VALET ÄR DITT.

